Solpolitik

Når solen er fremme i Daginstitutionen Agtrupvej / Brunebjerg.

Vi vil være ude og nyde solen og lyset på legepladsen en stor del af dagen. Vi vil være på legepladsen og i nærområdet.
Børn  vuggestuen eller børnehaven skal ikke undgå solen, men det er vigtigt at de er beskyttet i solen. Vi holder øje med UV-indekset og er det over 3 følger vi de nedennævnte råd og vejledninger:

Solcreme:
Forældrene smører barnet ind i solcreme inden aflevering om morgenen.

I institutionen smører vi barnet med solcreme inden vi går på legepladsen over middag. Vi smører barnet der hvor tøjet ikke dækker kroppen.

Solhat og tøj:
tildækning af huden er den bedste beskyttelse mod UV-stråler. medbring en hat der beskytter barnets ansigt, hals, nakke og ører og også gerne løsthængende bluser og bukser.

Skygge:
Børn beskyttes bedst mod UV-stråler ved at tilbringe tid i skygge. Vi har indrettet legepladsen med forskellige muligheder for skygge og vi opfordre børnene til at søge skyggestederne især mellem kl 12,00-15,00,