Brunebjerg og velkomstfolder

Brunebjerg har både en vuggestue afdeling og en børnehave afdeling.

Der er 2 vuggestuegrupper med 12 børn på hver stue. Børnene er fordelt med base på de 2 stuer, men er sammen i aktiviteter på tværs af alder,

Der er madordning. Der servers formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad ud fra anbefalinger fra fødevarestyrelsen.

Der er 4 børnehavegrupper. Børnene er fordelt med base på de 4 stuer, men har aktiviteter på tværs i af teams. Dvs. børnene deltager i:

Planlagte forløb for de kommende skolebørn året inden skolestart

Aktiviteter for de yngste børnehavebørn på tværs af stuer

Idræt på tværs ( forgår på skift 2 gange om ugen i Kolding hallerne)

....og meget mere:)

Børnehaven Brunebjerg:

Vi arbejder med en fast dagsrytme, som indeholder traditioner og læreplanstemaer.

Hver morgen samles i fællesrummet.

Kl. 7.30 fordeler vi os ud på børnehavens stuer.

Om formiddagen omkring kl 9, samles vi til frugt på stuerne. Og efterfølgende vil der være forskellige planlagte pædagogiske aktiviteter, både inde og ude, og på tværs af stuerne, i større eller mindre grupper. Nogle tager måske ud i vores kolonihave eller til Idræt på tværs.

Omkring kl 11.15 mødes vi igen på stuerne til samling (hvis man ikke er på tur) og efterfølgende spises den medbragte madpakke.

Efter madpakkerne, kommer alle børn på legepladsen, hvor der er mange muligheder for forskellig leg, både med vennerne og med og uden voksendeltagelse.

Alt afhængigt af børnenes leg og vejret, spises eftermiddagsfrugten omkring kl 14, enten inde eller ude på legepladsen.

Sidst på eftermiddagen, samles børnene i én gr, inden alle bliver hentet, siger farvel til en voksen og går hjem.

Vuggestuen Brunebjerg:

Vuggestuen åbner på en stue kl. 6,30, omkring kl. 7,30 fordeler børn og voksne sig ud på de 2 stuer.

Vi leger indtil omkring kl. 9, hvor vi spiser formiddagsmad.

Nogle af børnene har allerede nu, brug for en lur ude i deres krybbe. For størstedelen af børnegruppen, går resten af formiddagen med planlagte pædagogiske aktiviteter, enten inde eller ude.

Omkring kl. 11 samles alle på stuerne til dejlig frokost, som enten består af varm mad, eller rugbrød, gjort klar af vores kostansvarlige.

Efter frokosten, skal mange af de børn der ikke har fået en formiddagslur, nu ud og sove. De børn der ikke sover i middagsstunden, samles med voksne på den ene stue. Det er et tidspunkt, hvor der som oftest er ro og god plads til nærvær og fordybelse.

Omkring kl. 14, er de fleste børn vågnet igen og der er eftermiddagsmad til alle.

Resten af eftermiddagen tilbringes enten indenfor eller ude på en af vores legepladser, inden mor eller far kommer for at hente og vi siger farvel og tak for i dag.

Velkomstfolder for børnehaven

Shape Created with Sketch.

Velkomstfolder for vuggestuen

Shape Created with Sketch.