Ferie.

Barnets ferie og andet fravær noteres i Aula.

Det er i Kolding kommune besluttet, at der i udvalgte ferieperioder er såkaldt behovs åbent. Behovs åbent betyder, at der fordelt i kommunen er enkelte institutioner, der holder åbent. Begrundelsen for behovs åbent er, at udnytte ressourcerne bedst muligt i perioder, hvor der er få børn. Behovspasningen for Agtrupvej/Brunebjerg foregår sammen med Daginstitutionen Tved.  Behovs åbent i 2024 foregår i Daginstitutionen Tved afdelingen,

Børne- og Uddannelsesudvalget besluttet at vil være følgende perioder med behovs åbent i dagpleje og daginstitutioner:

• De tre hverdage før Påske
  • Fredag efter Kristi Himmelfartsdag
  • Uge 28, 29 og 30
  • Dagene mellem jul og nytår

Grundlovsdag og juleaftensdag holder alle institutioner lukket. Der er ingen alternativ pasning.

Behovs åbent betyder, at der fordelt i kommunen er enkelte institutioner, der holder åbent. Begrundelsen for behovs åbent er at udnytte ressourcerne bedst muligt i perioder, hvor der er få børn.

Daginstitutionerne informerer hvert år forældrene om, hvilke institutioner i de enkelte områder, der har åbent i behovsperioderne. Daginstitutionerne vil også bede forældrene oplyse, hvilke dage deres barn holder ferie.

Forældre i dagplejen skal kontakte Dagplejekontoret, hvis de ønsker pasning på dage med behovs åbent. Vi kan desværre ikke sikre, at der er en gæsteplads i nærområdet.

Derudover spørger daginstitutionen ind til forskellige ferieuger og forventer en tilbagemelding fra forældrene omkring dette!